IT2018 Palvelutasokuvaus palvelun käytettävyyden mittaamisesta

Käytettävyydestä viisasta sopia erikseen

Palveluiden oletetaan useimmin olevan asiakkaiden käytettävissä 24/7. Asennus- ja huoltotöiden sekä yllätysten vuoksi sitä ei useimmin pystytä kuitenkaan takaamaan. Tällä sopimusmallilla laadit laadukkaan palvelutasosopimuksen, joka määrittää toimittajan vastuut palvelun ylläpidossa. On viisasta sopia esimerkiksi huoltokellonajoista ja hyvityksistä, jos käytettävyystaso laskee tietyn rajan alle. Ilman sopimusta vahingonkorvausten taso on epäselvä ja siten riskitekijä sekä toimittajalle että asiakkaalle.

Alan vakiosopimus

Tämä sopimusmalli kuuluu IT 2018 -ehtoihin, jotka korvaavat vanhemmat IT2015-sopimusehdot. Uusissa ehdoissa huomioidaan erityisesti toukokuussa 2018 velvoittavaksi tuleva EU:n yleinen tietosuoja-asetus ("GDPR"). Mainituilla ehtokokoelmilla on pitkät perinteet tietotekniikka-alalla. Vakioehtojen tavoitteena on helpottaa sopimuksentekoa ja alentaa sopimisesta aiheutuvia kustannuksia.

Tehoa sopimuksenlaadintaan

Sopimuskoneella laadit sopimuksesi jopa minuuteissa. Allekirjoitukset saa kerättyä sähköisesti, ja kaikki tekemäsi sopimukset tallentuvat yrityksesi omalle sopimustilille. Jos yrityksesi käyttää sopimuksissaan Teknovan erillisiä IT 2018 -ehtoliitteitä, kyseiset ehdot on vaivatonta liittää tähän puitesopimukseen.